» Tips mottages tacksamt!

Söker lite hjälp från alla julbloggare där ute, gissar att ni om några har hjälp att ge.
Varje år försöker jag ge min man en adventskalender men i år har jag varken hunnit eller tänkt på att fixa någon förrän nu, vilket gör att jag kommer behöva köpa en.
Han fyller dessutom år den 1 december så det passar perfekt att ge honom en sån i present bland annat.
MEN! Vilken ska man köpa? Och vilka finns det?
Han dricker inte så en såndär whiskey kalender är inte aktuellt.

Bomba mig med förslag! Och har ni tips på enkla varianter att göra själv tar jag gärna emot dom också :)



Om han gillar godis kan du ju göra en egen :D en chokladbit varje dag. Annars har jag faktiskt inte sett vilka som finns ute ännu :O

Svar: Ja, det kan man ju alltså göra
Tack! :)
Johanna

2016-10-20 // 07:55:19

Laktritskalender? Summerbird chokladkalender? Eller gör en Paketkalender med typ, kalsonger, strumpor, manchettknappar, rakblad eller dylikt, beroende på vad din man är för typ och vad han gillar. Du kan ju lägga en chokladkaka, liten påse nötter eller godispåse på typ lördagar, en biocheck, presentkort i ostaffär, handskar, mössa, halsduk, en ask spik, diskborste eller kam, nyckelring, minficklampa, isskrapa till bilen, sådant där minilegopaket (kan han bygga ihop med barnen, finns väl för typ 25 spänn? Presentkort på "Egen tid") U name it!
(Om du orkar, och hinner, vill säga. Men jag antar att du rationaliserat bort det lite eftersom du efterlyser en färdig.... )

Eller en adventskalender med gåtor i, så gömmer du "presenterna" i hela huset, så får han - kanske tillsammans med barnen - leta efter pappas kalender.....

Svar: Tack för alla bra tips, måste nog fundera lite :)
Johanna

2016-10-20 // 08:57:32

Gör en egen kalender med lotter. Trisslotter, tialotter mm. Det uppskattar nog dom flesta och man har chansen att bli rik på köpet. ;)

Svar: Tack för tipset! :)
Johanna

2016-10-20 // 17:15:50

Om du köper några grejer - typ godis, strumpor (kolla roliga prylar.se eller sfbok.se - där finns tvspels godis etc)
kallingar eller någon tidning/serie han gillar, så kan barnen bidra med några grejer - teckningar, att bjuda pappa på fika på stan, att grilla korv i skogen etc.

Jag tycker det blir ekonomiskt tufft att köpa 24 grejer till Jens. Allt kostar ju liksom lite, så då får man variera det hela.
Kanske tuffa plektrum till gitarren?

2016-10-21 // 13:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback