» barnens julkalendrar


Något jag gör varje år vid den här tiden är att jag letar runt som en galning efter billiga leksaker eller barnartiklar för typ 10 kr styck. Just nu var det BR som jag hittade lite saker på.
Jag har ju 2 barn hemma som älskar paket, och tanken är att kunna göra 2 egna paketkalendrar åt.dom till December. Det behöver inte vara bara leksaker, jag kan lova att mina barn blir överlyckliga för en tandborste så länge den är inslagen i ett paket.
Lyckas jag har jag sen varsin kalender åt dom för ca 240 kr styck. Som jag dessutom vet att dom kommer gilla! 
Ibland har jag köpt dyra kalendrar med lego eller hotweels och så har mina barn inte alls uppskattat sakerna. Och det är rätt trist :)

Ni som har barn, vad brukar som få för kalendrar till jul? :)



Jag gör som du. Frågan är hur länge man ska hålla på? Jag tycker dottern, som fyller fjorton, är i största laget men det tycker inte hon.

2018-08-25 // 09:05:25

Vi tyckte förra året att det blev för mycket grejer och småpryttlar. Vi köpte en Legokalender och Lalo älskade den. Men hon blev liksom lite mättad efter ett tag.

I år tror jag vi satsar på en hemmagjord - antingen en med presenter till varje advent. eller kanske en pysselkalender, med ett pyssel om dagen vi kan göra tillsammans.
Och sen tror jag att jag hakar på presentkalendern igen om något år eller två när hon är lite större.

Kan tipsa om Varuhus1.se deras "tjugan" är grymt bra till presentkalendrar.

Svar: ska kolla in den sidan!

ja det är svårt att veta vad som passar barnen. mina barn älskar ju paket så skulle väl kunna slå in vad som helst egentligen och dom skulle bli glada. :)
vi har en upplevelsekalender för hela familjen, vilket är perfekt för oss eftersom vi ofta jobbar mycket och verkligen värdesätter den tid vi har ihop i familjen :)
arildsdottir.blogg.se

2018-08-28 // 21:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback