» en amerikansk jul 2018

Vi har alltid olika teman på vår jul varje år.
Det brukar genomsyra vårt julbord, vår paketinslagning, vår dekorering och vår klädsel på själva julafton.
Vi har testat det mest klassiska som rött, grönt, silver mm men även teman som stjärnor, orientaliskt, second hand mm.
I år kommer vi ha temat : amerikansk jul! 
Jag kan inte nog förklara hur sjukt peppad jag är på det :D det är mycket, överdådigt och massa bling, precis som jag vill ha det på julen.
Jag har självklart redan en massa tankar på vad vi ska göra men jag är nyfiken på vad ni tänker vi inte får missa? :) 

Och ja. Nu är julmuggen och myset i gång även hos mig. 



Oj vad pepp jag blir nu, haha! Du får se till att dela med dig ordentligt av era amerikanska förberedelser :D

Svar: ja jag ska göra mitr bästa!
arildsdottir.blogg.se

2018-09-21 // 12:04:44

Vilken rolig idé! Då får ni ju inte missa att käka amerikanska pannkakor på julaftonsmorgon - eller firar ni juldagen då istället med? ;) Att klä granen i ljusslingor i olika färger som blinkar är typiskt amerikanskt med :)

2018-09-23 // 10:29:09

Oj så ambitiöst med olika teman varje år. Låter verkligen som ni går "all in" så att säga. Amerikansk jul har jag lite hatkärlek till tror jag. Vissa saker fullkomligt älskar jag, och vissa saker avskyr jag. Men några tipps för att få till en amerikansk jul, så skulle jag nog säga mycket kulörta ljusslingor/girlanger, stora rosetter, ängel i granens topp istället för stjärna/spira, mycket polkagriskäppar, nötknäppargubbar, julstrumpor som hänger på rad på spiselkransen (eller trappräcket om ingen spiselkrans finns). Lycka till! Ska bli kul att se bilder sen.

2018-09-23 // 10:42:23

Vad häftigt det låter med amerikansk jul, känns som att det aldrig kan bli för mycket av något när det gäller amerikaner. Ser fram emot bilder från ert julpyntade hem.

2018-09-26 // 10:39:44

Amerikansk jul är kanske inte riktigt min grej, men vad kul att ni kör olika julteman./Ulrika

Lite inspiration: https://www.facebook.com/travis.collis/videos/10214033267093367/

2018-09-29 // 11:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback