» årets julkalender

Jag har inte skrivit något om årets julkalender än men jag ser verkligen fram emot den!
För mig är julkalendern ett väldigt viktigt inslag i december. Det är den gemensamma punkten för hela familjen som vi myser till varje dag, även om det "tyvärr" får bli på kvällen då vi har tidiga mornar med barnen till dagis. 
Det allra viktigaste för mig är att kalendern är så julig den bara kan bli och det verkar ju den här vara :) 
I år står detta att läsa om kalendern som visas på svt:

" Årets julkalender i Sveriges Television heter "Panik i tomteverkstan" och manus har skrivits av Fredde Granberg och Thomas Claesson, som även regisserar de 24 avsnitten.

Handlingen i årets julkalender utspelas på Nordpolen, i den undangömda tomtebyn där Tomtens verkstad AB ligger. Paniken som drabbar byn beror inte på att temperaturen stiger och isarna smälter – utan på att barn i allmänhet har slutat tro på tomten.

Tomten har en svår uppgift att försöka vända den utvecklingen.

Årets julkalender skämtar med schablonbilden av tomtefamiljen, säger skaparna.

– De har sina givna roller annars som alla känner till, men här får man se hur det är bakom vykorten, hur de beter sig i sitt tomtehem, säger Fredde Granberg till TT. "


Vad tror ni om årets kalender? 




Åh, jag längtar efter den! Har inte läst jättemycket om den i år, men den verkar ju onekligen julig som du säger och det är det viktigaste för mig! :)

Svar: ja håller med dig!
arildsdottir.blogg.se

2019-10-22 // 09:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback