» En kortfattad summering av helgen

Det har varit en helt otrolig helg i stockholm, och jag ber om ursäkt för att jag inte bloggat mycket alls. Jag ska nu kortfattat försöka beskriva iallafall lite av mina reflektioner från helgen.
Jag åkte till stockholm med mamma,pappa och min Erik på fredagen. Vi bodde på rica talk hotell i älvsjö och där var julstämningen på topp! Dem startade med sina julbord den här helgen så det spelades julmusik hela tiden och det var små granar på alla borden. Att bo på hotell var något jag längtat efter riktigt länge så  jag är glad att jag fick chansen den här helgen :)
på lördagen gjorde vi stan, och stockholm är förberett för jul alltså! Jag köpte en hel del julklappar, fikade saffransbullar på fik och drack chai latte. Jag tror att alla butiker spelade julmusik och en hel massa stressade familjer med massa presentpåsar sprang omkring runt oss. Vi kollade på NKs julskyltning också, vilket är ett stort måste, och jag tycker faktiskt den var charmig i år. har ni sett den? Jag gillade fönstret med bläckfisken! :D Och de tjocka små tomtenissarna!
på kvällen gick vi på julbord på kaknästornet, och det VAR HELT SAGOLIKT. Det ska jag skriva ett eget inlägg om så fort min pojkvän skickar över bilderna till mig :) Jag kan iallafall helt klart rekomendera er att boka ett bord där om och när ni har tid /pengar :)
På söndagen var det första advent, och då gick vi på adventsgudtjänst i St birgitta Kyrka i Nockelby. Min kusinsdotter sjöng i barnkören, och vi passade på att introducera min pojkvän för lite släkt där när vi ändå hade chansen. Jag älskar adventsgudtjänster, verkligen, det är något speciellt med att få gå och sjunga alla julsångerna med massor av andra som tror samma sak om julen, och som inte bara tänker sig att den handlar om tomten eller om julpaketen. verkligen underbart. Mamma hade tagit med sig en adventsljusstake till hotellet som vi tände på morgonen, och vi tände även en ljusstake hemma hos min bror och hans fru när vi åkte dit på kvällen.
Även måndagen spenderade jag i stockholm, men då hade min pojkvän åkt hem, så det blev att gå på toys r' us halva dagen och kolla på julklappar till mina syskonbarn. Hade hoppats att min paket skulle kommit när jag kom hem, men det hade det inte tyvärr. Hoppas det kommer idag, jag tror nog jag ska ringa till posten också och kolla vad dem säger. Enligt  bussgods borde det vara framme, så jag håller tummarna :)
Mer bilder och beskrivningar av julbordet kommer ikväll!


Verkar som om du haft en toppen helg. Ser framemot bilderna

2011-11-29 // 12:57:01

Låter som att du haft det riktigt bra :)

2011-11-29 // 13:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback