» Torkad frukt - ett perfekt tips för hemmadagar!

har ni en dag hemma utan något att göra? Eller måste du städa och plugga men känner dig  ledsen för att du inte kan göra något kreativt istället? så brukar jag känna rätt så ofta, men jag har kommit på en underbar grejj som man kan göra på hösten samtidigt som man jobbar med annat. ta fram frukt, jag brukar använda mig utav äpplen och apelsiner, dem funkar bäst. sätt ugnen på 90 grader, skär upp frukten, och lägg dem på en plåt.
Det här tar typ hela dagen, men om du skär frukten så tunnt du kan, så går det fortare. Efter ett par timmar har frukten torkat, och du kan sedan använda den att hänga upp som dekorationer, eller ha i julgrupper mm. Jag tycker det både luktar och ser underbart ut :) Det blir jättesnyggt om man lägger till lite kanel och andra juliga kryddor :)


Doftar jul.

2011-11-02 // 17:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback