» Vilken typ av belysning ska man använda?

Gick förbi Cervera påväg hem från skolan idag, och såg att dem har börjat skylta med stjärnor i papp som lyser i fönstren. Jättefina! jag vill alltid ha lal belysnign jag ser på julen, för det är liksom det som jag tycker är mysigast. Att gå runt i den mörka vintern och se hur det lyser i alla fönstren. Men om sanningen ska fram så kan man ju inte ha all belysning, och ska man ens ha belysning i varje fönster? Vad tycker ni?
Hemma hos mina föräldrar har vi alltid mixat alla olika typer av belysning för att få det att räcka till, men nu när jag ska pynta min egen lägenhet funderar jag kring vilket tema jag ska ha. vilka lampor tycker ni är snyggast? Och om man har stjärnor gjorde i papp är jag lite rädd för att lämna dem om man åker bort över kvällen, och då förloras ju liksom charmen i att det ska lysa i fönstren. knepigt!


Vilka fina julstjärnor. Jag har bara adventsljusstakar men har funderat på att köpa en fin adventsstjärna i år.

2011-10-26 // 16:50:11

Jag har stjärnor i papp men jag lämnar dom aldrig på när jag åker bort just pga brandrisken

2011-10-26 // 17:08:11
» Ellen

Jag brukar ha stjärnor i papp och det funkar fint! ha har aldrig brunnit upp eller något sådant. Jag brukar ha de tänka hela kvällen men lämnar de aldrig på över natten eller om jag åker bort. DEt är lite tråkigt att jag inte vågar ha dem tända på natten för att vakna upp en decembermorgon och se en tänd adventsstjärna i fönstret är nog blend det bästa som finns :)

2011-10-30 // 22:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback