» pepparkakshuset klart :)

Photo: Årets #pepparkakshus av @jennylinfberg @erikgitarristen mig och @willebooiiee 󾔓󾔒󾔐
 
Jag skrev ju i mitt förra inlägg att jag hade haft fullt upp i helgen, och det hade jag verkligen. Igår bestod det förrutom att vara i kyrkan av att baka pepparkakshus med min fästman, hans syster och hennes pojkvän. Det blev verkligen en såndär julig stund av massa skratt och julmusik och julmust, och jag blev sådär äxtra julig och exalterad som jag bara blir vid sånna här tillfällen. Vi hade först tänkt göra en helt egen design men hann faktiskt inte, och jag kände att det var lite overkill, så istället köpte vi en färdig sats på hemköp som vi sedan pimpade upp :)
kommer ni ha något pepparkakshus i år? och äter ni upp era? :)
 
Photo: Årets #pepparkakshus 󾔓󾔒󾔐
 
Photo: Årets #pepparkakshus 󾔓󾔒󾔐


Åh, kanonfint! Gillar "vedhögen", smart! :) Jag tänkte också köpa en färdig byggsats, blir så snett annars :P

2012-12-03 // 18:45:04
» ANNA

Har du tänkt baka vanliga platta pepparkakor med?

Skutta övertill min blogg och vinn ett superfint pepparkaksmått, ett krönt hjärta. http://wonderings.blogg.se/2012/december/forsta-advents-tavling.html

2012-12-03 // 18:51:27

Jättefint pepparkakshus, gillar vedhögen, den tror jag att jag härmar ;)
Vi brukar också köpa en byggsats, några år har vi bakat själva men med tanke på hur mycket deg som går åt och vilken tid det tar så är det väldigt praktiskt med byggsatsen!

2012-12-03 // 21:09:30
» Helly

Jättefint!! Vad härliga de nya färgerna på non stop är.

2012-12-03 // 22:04:46

Vilket fint hus, jag tänkte göra en pepparkakskyrka i år men får se om jag hinner. Dottern ville att vi skulle göra ett grishus i år så det har jag gjort, ska bara fixa några grisar

2012-12-04 // 11:15:18
» Kajsa

Fint det blev :)

Ska nog med försöka mig på att göra ett iår :P

2012-12-07 // 07:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback