» Billig och bra adventskalender för mer gemenskap!

Min syster skrev häromdagen på facebook att hon och henned familj hade bestämt sig för att ha en lite annorlunda typ av adventskalender. Jag blev helt sålld på den och jag och Erik kommer också köra en sån - hur kan man låta bli typ?! :) 
 
Tanken är att man gemensamt i familjen eller hushållet spånar på en massa roliga saker man vill göra tillsammans. Typ "ha snöbollskrig", "se på film", "spela monopol", "baka julgodis" och liknande. Man väljer 24 lappar, slår in dom i fina paket utan att ha koll på vilken aktivitet som hamnar vart och sedan är det klart! Då får man varje dag i December dra en rolig aktivitet som hela familjen eller hushållet kan göra ihop! Mer tid tillsammans, och det behöver inte kosta myket alls :) 
 
Kram / J 
 
Psssst! Har ni sett ikonen här till vänster om att följa mig på bloglovin? Gör det, så missar ni inget spännande :) 


Men Gud vilken härlig idé! Kanske också snor den!!

2013-11-01 // 09:24:07

Vilken rolig idé. Jag följer dig redan på bloglovin =) Ha en trevlig helg

2013-11-01 // 10:10:11

Vilken rolig idé!

2013-11-01 // 13:29:43

Min mamma fyller år 1 januari och vi hade fest för henne på nyårsafton. Vi var säkert runt 20-30 pers och gjorde en liknande sak som ni, en låda fylld med 12 lappar (alla månader) och så skjutsades lådan runt bland alla gäster samtidigt som någon skötte musiken, när musiken tystnade skulle den som hade lådan öppna, ta en lapp och sedan göra det som stod på lappen den månaden. Typ "spela minigolf i juli" . Kul har det varit :)

Svar: vad smart! :)
Johanna

2013-11-01 // 13:56:02

Det var smart! Önskar att vi var lika äventyrliga, men det skulle nog inte funka i min familj, haha! Det är nog bara jag som är busig av oss som bor kvar i huset! Men har man barn eller flera syskon hemma är det där något grymt bra :)

2013-11-01 // 22:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback