» Hemmagjord äppelkräm

Vet inte om det är så juligt, men imorrse passade jag på att göra egengjord äppelkräm till frukosten.
Vi var på loppis igår och fick tag i massor av billiga äpplen av en man, odlade här i Eskilstuna i hans trädgård gissar jag.
Perfekt tycker jag! 

Jag tänkte iallafall dela med mig av hur enkelt det var till er, ifall någon av er också skulle vara sugen att testa det. Man kan smaksätta krämen med mer saker än jag gjorde, men tiden räckte inte till imorrse för mig.

Jag hade:
Ca 1 liter hackade äpplen
Mellan 11/2 - och 2 dl vatten 
2 msk socker 
2 msk vatten
4 tsk potatismjöl 



Först så kokade jag upp äpplen, vatten och socker och lät det mjukna så äppelbitarna gick sönder. 
Jag blandad ihop potatismjölet med vattnet och hällde i det i äppelblandningen, innan jag lät det koka upp igen. 
Sen var det färdigt! 

Det riktigt juliga med krämen får väl vara mina underlägg som jag använder året om - mina favoriter! 





Vad gott! Tycker absolut att äpple är juligt, tänker på kanderade äpplen eller äpple och kanel-te! :)

2015-10-04 // 21:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback