» höstiga äpplen!

Vi bor ju ute på landet så vi har just nu mängder av äpplen att rätt på.
Superroligt såklart, men också svårt! Vad ska man göra med alla äpplen? 
En sak jag vill göra varje höst är iallafall äppelmos. Det är ett måste för mig att ha på julbordet, oavsett om jag fått mycket äpplen i trädgården eller inte.

Mitt recept kommer från min mormor och jag gör det av kärlek till henne, även om jag kanske kan tycka det blir aningens sött. Men jag minns henne lite mer med det här moset till julmaten.

Ingredienser:
4 liter äpplen
4 dl socker
4 dl vatten

Koka ihop tills det är ett mos. :) jag brukar skala äpplena innan så slipper man sila på slutet.

Vad gör ni av alla äpplen just nu? Jag håller precis på att göra äppelplättar till frukost! 


Hemgjort äppelmos är verkligen gott. :)

Svar: ja verkligen :)
arildsdottir.blogg.se

2018-09-16 // 11:19:43
» Annie

Jag kan tipsa om @julen 365 på Instagram som lade upp ett recept på äppelglögg den 17:e augusti. Lät riktigt trevligt:)

Svar: åh tack!
arildsdottir.blogg.se

2018-09-16 // 18:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback