» kanelbullekladdkaka

Måndagar är våra lediga dagar och förrutom babysången har jag och barnen inget alls för oss.
Så idag bakade jag och min Inez något som kallas för "kanelbullekladdkaka". 
Det blev fantastiskt gott! Så jag tänkte dela receptet :)

Ingredienser:
150 g smör
2 dl socker 
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
2 nypor salt
2,5 dl vetemjöl
2 ägg 
0,5 dl pärlsocker

Gör såhär:
1. Smält smöret och låt det svalna
2. Blanda allting förrutom ägg och smör i en bunke
3. Blanda i ägg och smör med en slev, ej elvisp
4. Häll smeten i en smörad form och Strö över pärlsocker.
5. Grädda i 200 grader i 15 min ca.
6. Servera med grädde.

Tada! Laga och ät nu :) 



Det låter väldigt gott!

Svar: det är det!
arildsdottir.blogg.se

2019-10-13 // 16:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback